Tottenham presenterade i går (söndag) hur den "nya" sponsorloggan ska se ut för kommande säsongs Premier League-tröjor.

Tottenham Hotspur har som alla vet haft företaget Autonomy som sponsor för de tröjor som användes i ligan under förra säsongen. Det har varit en del diskussioner på utländska forum om att loggan skulle komma se lite annorlunda ut i år, och så blev även fallet.

Autonomy är fortfarande sponsorn, men istället för att ha just Autonomy skrivet under loggan väljer företaget istället att promote:a sin nya "reality" databas – Aurasma.

Det är alltså Autonomys logga som kommer sitta kvar, men med namnet Aurasma skrivet under istället. Det är väl egentligen ingen stor skillnad mot loggans utseende förra säsongen men det är som sagt så här de kommer se ut i Premier League 2011/2012.

Sedan tidigare är det klart att Investec kommer ha sin logga på de tröjor vi ställer upp i cuperna med (ligacup, FA-cup och Europa League).

Så här uttalar sig ordförande Daniel Levy om saken: "We are pleased to be supporting Autonomy and its revolutionary Aurasma platform. Autonomy continues to push the boundaries of new technology and with Aurasma we are seeing the future of augmented reality and mobile technology."

Senare idag kommer Tottenham presentera sina matchställ för kommande säsong, och då kommer vi alltså få se den nya loggan "in action".